10 Temmuz 2014 Perşembe

Seatle İçin İftar Vakti

        Borsaya ve Amerika'ya çok erkenden eyvallah dedik.Oysa ben dinçtim yasak kitapların arasında. Karantinaya alınmamıştım daha insanlar ürkmesin diye.Şaşırmamıştım daha nefsimin sınırlarının olmadığına.Ayakkabımı bağlamak için en  uygun yeri arıyordum, dakikalarca yürüdüğüm sokaktaki kalabalık rahat yürüsün diye.Akademik bir başarının dava arkadaşından daha büyük olmadığı zamanlardı.Bir şeyler karalıyorum belki senden de bahsederim.Buna da ceza yazsın zabıtalar. Aynı coğrafyada mıyız?

       Yozgat mitolojosinden bahsetmeliyiz belki, bilmiyorum. Ancak yastığın yanakta bıraktığı desenleri hatırlarım hala.Bu halde bizi görmemeliydi dünya.Çok tıklanan bir site almamalıydı elimizden kuka tesbihi. Ve biz menekşeler ekmeliydik köyümüze. Eski 403 lere hayrandım ben mesela. Kames topların kames olduğu zamanlara.Her "hayırlısı olsun" deyişimizde hep aleyhimize karar çıktı. Hayrolan şeyler bizim lehimize idi ama. Mecalim yok şimdi harfleri yormaya.Elbette güneşin suskunluk salgıladığı yalandır. Ve elbette kadir-i mutlaktır, yalan söyleyerek kendi enerjisini üreten bir çağı helak etmeyen Allah.Çok iyi gecelerle ahbaplık ettim. Hepsi delikanlı adamlardı. Uykuyla ziyan edecek kadar delirmediğimiz gecelerdi. Ve aynı coğrafyadaydık. Kelime oyunlu tabelası olan bir tuhafiyenin önünde bekliyordum. Küçükken babamın izin vermediği sevinçleri kas yapmıştım koluma. Sağa sola yumruk atıyordum ama gene de bir vahiy gelmiyordu. Eşşek kadar herifler ağlıyordu kadınların önünde.Soğukkanlı bir harekettim işte uzatmalara giden maçta. Neden rüyalar ayıp değildir? Neden her sabah ötmek zorunda gerizekalı kuşlar? İsrail mallarını boykot etmediğim için mi tüm bu başıma gelenler? Şekerin suda nasıl çözüldüğünü kimyadan önce de biliyorduk.Sadece onlar isim koydu, biz de tasdik ettik. Sonra her şeye isim vermeye başladılar. Hiç ölmeyecekmiş gibi isim veriyorlardı. Kaçırılan çerçiler, arnavutlar, çingeneler hepsi bir utançtı gönlün zekatı için.Aynı coğrafyada idik ve kafamız basmıyordu para pul işlerine, salak ve güzeldik.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder